söndag 29 augusti 2010

Homofobiska stater

Fredrick Federley (C) tror inte på att det islamkritiska partiet Sverigedemokraterna står på de homosexuellas sida mot importerad förföljelse.

Han resonerar lika ologiskt som feministen Gudrun Schyman som tycker att det är viktigare att bekämpa Sverigedemokraterna än våldtäkterna.

Från att ha varit en oas av tolerans börjar Europa sakta men säkert duka under för islam.

“Må vara att sharialagen fortfarande är ett främmande begrepp för några västerlänningar,” skriver Bruce Bawer. “Men den stirrar homosexuella européer rakt i ansiktet — och pekar mot en isande framtid för alla fria människor.”

“En dag i förra månaden höll jag en föreläsning i Rom om hur den föregivet liberala ideologin multi-kulturalism har möjliggjort spridningen i Europa av den i högsta grad oliberala ideologin fundamentalistisk islam, med all dess brutalitet och – bland andra saker – våldsam homofobi.

När jag återvände till mitt hotell ringde jag min partner hemma i Oslo och fick veta att han precis hade konfronterats med två muslimska ynglingar på en busshållplats, där en av dem hade frågat om han var bög, tagit fram en kniv, sen sparkat honom när han steg på bussen, som hade dykt upp i rätt ögonblick. Om bussen inte hade kommit när den gjorde, kunde det slutat mycket värre.”

Läs mer: PK-drogen är farlig, drogtesta politikerna på valdagen den 19 september

ex ex svd svd sk d